Wystartował Megabox – muzyczna chmura od Megaupload (akt. 24.01.2012, 14:30)

Dzięki Mega Song serwis Megaupload chciał osiągnąć rozgłos w sieci, mając nadzieję na viralowe rozprzestrzenianie się nagrania. No i rzeczywiście, hałasu było sporo, ale chyba nie takiego, o jaki twórcom piosenki chodziło. Wśród komentarzy pojawiały się takie, że Mega Song miało być czymś co poprzedza uruchomienie większego serwisu muzycznego od Megaupload, no i tak się w rzeczywistości stało.

Jest już bowiem dostępna wersja beta Megaboxa – chmuroaplikacji służącej do słuchania muzyki i dzielenia się nią. To, co w pierwszej chwili zwróciło moją uwagę, to całkiem ładny design serwisu. Wszystko jest przejrzyste a korzystanie jest intuicyjne.

Lewa strona służy wyszukiwaniu muzyki. Można wyszukiwać po tytułach nagrań, wykonawcach, tytułach albumów. Można też szukać playlist oraz użytkowników. Serwis nie chwali się (albo ja tego nie zauważyłem), jak dużą bazą nagrań dysponuje. Po pobieżnym sprawdzeniu, mogę chyba jednak sądzić, że nie jest ona zbyt duża. Małych rzeczy Sylwii Grzeszczak nie ma, ale można to jeszcze jakoś zrozumieć. Ale, że nie można posłuchać Danza Kuduro, jednego z największych przebojów ostatnich miesięcy, to już zalatuje słabizną.

Co do odsłuchiwania, to zapomniałem wspomnieć o bardzo istotnej sprawie – można posłuchać jedynie 30 sekund każdego nagrania. Ciekawe, czy będą jakieś wersje premium, bo nie wyobrażam sobie, aby tak to miało już zostać na zawsze.

Megabox oferuje także możliwość zakupu wybranych (nic z tego, czego szukałem akurat nie było) nagrań w sklepach amazon.com i 7digital.com.

Prawa strona serwisu to natomiast chmurowa przestrzeń użytkownika. Są tutaj zakładki: moja muzyka, moje uploady, moje playlisty, moje ulubione, moi znajomi i moje wiadomości. Chyba wszystko jest jasne.

Jak mówią twórcy serwisu, Megabox będzie oferował artystom całkiem dobry deal.  Będą oni bowiem otrzymywać 90% zysku ze sprzedaży ich nagrań poprzez serwis. Mało tego, rozwiązanie nazwane Megakey (teraz jest to program, który usuwa ograniczenia w serwisach Megaupload i Megavideo) będzie pozwalać zarabiać nawet tym wykonawcom, którzy swoją twórczość udostępniać będą za darmo. Taki model biznesowy był podobno testowany na dużej grupie użytkowników i – jeśli wierzyć twórcom – sprawdzał się całkiem dobrze.

Według Kima ‚Dotcoma’ Schmitz’a to właśnie to rozwiązanie tak rozwścieczyło Universal Music Group, że wytwórnia postanowiła walczyć z Mega Song. Twórca Megaupload liczy na to, że artyści przejrzeli na oczy i nie będą już się dawali okradać dużym labelom. Żeby się nie zdziwił…

źródło: digitalmusicnews

akt. 24.01.2012, 14:30

W związku z zamknięciem Megaupload, oczywiście Megabox też przestał istnieć. W rozszerzonych twittach o swoim niezadowoleniu z całej sytuacji dał znać Busta Rhymes. Napisał:

Przede wszystkim jestem bardzo dumny z mojego brata Swizz Beatza (prezesa Megaupload – prezesa, warto nadmienić, który nie został aresztowany, ponieważ policja uznała, że on jedynie dawał swoją twarz temu biznesowi i nie łamał prawa – przyp. KS), za to że był współtwórcą czegoś co tworzyło dla artystów możliwość zarabiania 90% z każdego dolara pomimo tego, że muzyka mogła być ściągana za darmo. Wytwórnie i inne firmy robią natomiast biznesy ze Spotify, które nam – artystom – nie daje nic. Takie deale pokazują, że nie cenią nas jako artystów i że nasz content nie ma dla nich wartości. Jestem dumny z tego, że stoję obok mojego brata Swizza i walczę razem z nim w słusznym celu.

ps. Staty pokazują, że na mojego skromnego bloga trafiacie z jakiejś strony na facebooku. Kto był tak miły i mnie podlinkował? Z góry dzięki za odpowiedź, bo niestety nie widzę tego w wordpressowych statystykach.

Więcej o tej sprawie w nowszym wpisie.

Wystartował Megabox – muzyczna chmura od Megaupload (akt. 24.01.2012, 14:30)

Jedna uwaga do wpisu “Wystartował Megabox – muzyczna chmura od Megaupload (akt. 24.01.2012, 14:30)

Skomentuj

