Facebook: Liczba „lajków” i udostępnień nową walutą na rynku muzycznym

W ostatnich dniach stycznia we francuskim Cannes odbyła się konferencja muzyczna Midem, na której pojawiły się najważniejsze postacie rynku muzycznego. W trakcie jednego z wykładów Dan Rose z Facebooka powiedział:

Sądzę, że jest nowa waluta, która powoli wyłania się na rynku muzycznym. Jest nią liczba osób, która daną piosenką albo artystą podzieliła się z innymi na Facebooku. To właśnie używając tej waluty ludzie będą mówić o tym, czy dany utwór jest popularny. Jesteśmy właśnie na początku tego procesu.

Wydaje się, że tak właśnie jest. W pracy często rozmawiamy o utworach, które trafiają na nasz profil na Facebooku i liczba „lajków” i udostępnień jest głównym czynnikiem, na który zwracamy uwagę. To, czy dany utwór jest już przebojem, czy jeszcze trzeba dać mu czas, także określamy między innymi dzięki aktywnościom, jakie wywołuje wśród naszych „fanów”.

Oczywiście utwór jest przebojem na Facebooku z reguły wtedy, kiedy jest już przebojem w radiu i TV. Dan Rose mówił także na ten temat:

Nie jest to specjalnie zaskakujące, ale kiedy spojrzy się na 100 najczęściej udostępnianych utworów na Facebooku w 2011 roku, to większość z nich można także znaleźć na liście przebojów Billboard. Ale są także artyści, którzy nie są znani na całym świecie, ale mają lokalne spore grupy fanów i oni także pojawili się w zestawieniu.

Następnie jako przykład został podany Skrillex, którego dwa utwory znalazły się w dziesiątce najczęściej udostępnianych (wg NY Times) nagrań w 2011 roku. Dan Rose powiedział także, że w ciągu ostatnich 4 miesięcy na Facebooku użytkownicy udostępnili aż 5 miliardów piosenek i wszystko wskazuje na to, że liczba ta będzie nadal rosnąć.

źródło: digital music news

Reklamy
Facebook: Liczba „lajków” i udostępnień nową walutą na rynku muzycznym

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s