OK Go: Zarabianie na YouTube, to jak znajdowanie drobniaków na ulicy

Kojarzycie zespół OK Go? Moi znajomi na Facebooku ostatnio na potęgę udostępniali jeden z ich teledysków i choć grupę znałem już wcześniej, to przyznam, że nie miałem pojęcia o ich kreatywnym podejściu do nagrywania klipów. Filmy na ich oficjalnym kanale YouTube mają prawie 160.000.000 wyświetleń. To nie mało. Jednak mimo tego, że są oni w niewielkiej grupie artystów osiągających takie wyniki, przyznali ostatnio, że dochody z tego tytułu nie są za wysokie.

W trakcie konferencji SF MusicTech manager zespołu Jamie Kitman powiedział: pieniądze z YouTube są tak małe w porównaniu z wynikami, jakie osiągamy, że nie traktujemy tego jako modelu biznesowego, a raczej jak drobne znalezione na ulicy. Dodał, że w przypadku OK Go dużo lepszym sposobem na zarabianie pieniędzy dzięki wideoklipom jest podpisywanie kontraktów reklamowych z dużymi graczami. Na poniższy klip, który to właśnie wielu znajomych ostatnio udostępniało, Chevrolet dał milion dolarów.

To fajnie, że zgłasza się taki Chevrolet i chce dać bańkę na zrobienie czegoś zwariowanego, ale żeby tak się stało, trzeba najpierw mieć te 150.000.000 wyświetleń, a tego już nie każdy potrafi dokonać, dodał Kitman. Mówił także o tym, że ich stara wytwórnia (EMI) ma podpisaną umowę z Vevo i być może z racji tej umowy wytwórnia dostaje jakieś pieniądze, ale co z tego, skoro zespół z tych pieniędzy nie dostaje nic.

W takiej sytuacji być może wystarczyłaby rozmowa ze starą wytwórnią i – kto wie – może okazałoby się, że jednak są jakieś pieniądze także dla zespołu.

Źródło: Digital Music News

Reklamy
OK Go: Zarabianie na YouTube, to jak znajdowanie drobniaków na ulicy

Jedna uwaga do wpisu “OK Go: Zarabianie na YouTube, to jak znajdowanie drobniaków na ulicy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s