API od Nike pozwoli stworzyć idealny shuffle?

W trakcie konferencji SXSWi, która w dniach 9-13 marca odbyła się w miejscowości Austin w stanie Teksas, Nike udostępniło API, które pozwala deweloperom tworzyć aplikacje mogące współgrać z najnowszym gadżetem – Nike FuelBand. Bardzo fajnie wykorzystali to autorzy aplikacji Shuffle, która dobiera muzykę nie tylko do miejsca, w którym się znajdujemy, lecz także do pogody a nawet tempa, w którym się poruszamy.

Kiedy więc jest ładny słoneczny dzień, aplikacja tworzy stację, która gra przyjemne, energetyczne kawałki. Kiedy jest brzydko, jesiennie, możemy pewnie liczyć na zestaw utworów, które będą odpowiadać temu, co za oknem. Zaczynasz biec, muzyka przyspiesza. Zwalniasz – muzyka także.

„Naszym zdaniem funkcja shuffle w telefonach Apple jest słaba. Pandora próbuje jakoś rozwiązać ten problem poprzez proponowanie muzyki, która może Ci się podobać. Myślimy, że potrafimy zrobić to lepiej.” – powiedział na konferencji pracownik Backplane, firmy, która odpowiada za Shuffle i w którą swojego czasu zainwestowała Lady GaGa (prowadzą jej serwis społecznościowy http://littlemonsters.com/).

Niestety nie są znane żadne dokładniejsze informacje na temat tej aplikacji a szkoda, bo jest kilka kwestii, które mnie zastanawiają. Przede wszystkim, skąd będzie wiadomo, że „Lambada” jest piosenką dobrą na dzień słoneczny a „Długość dźwięku samotności” pasuje do deszczu? Nie chce mi się wierzyć, żeby użytkownik sam musiał tagować nagrania – przy tak dużej liczbie muzyki, która trafia do odtwarzaczy zajęłoby to wieki. Być może dane pochodzić będą z bazy Echo Nest, ale też nie sądzę, aby była ona wystarczająca do funkcji zapowiedzianych w Shuffle, biorąc pod uwagę fakt, ile muzyki każdego dnia ukazuje się na całym świecie.

Niestety, Nike otworzyło API FuelBanda tylko dla tych, którzy byli obecni na SXSWi w związku z czym deweloperzy nie mieli za dużo czasu na to, aby solidniej popracować nad swoimi aplikacjami. Czym jest Nike FuelBand? Nie jest to miejsce, aby się na ten temat rozpisywać, więc zainteresowanym polecam zapoznanie się z krótką prezentacją produktu. Można sobie tylko wyobrazić, jak wiele fajnych aplikacji może powstać, kiedy dane przekazywane przez urządzenie Nike połączy się z muzyką. Wyobraźmy sobie na przykład sytuację, w której wytwórnia udostępnia utwór na dzień przed premierą tym, którzy danego dnia uzbierają pewną liczbę punktów. Uprawianie sportu staje się grą a dołączenie do tego muzyki daje dodatkową frajdę.

Aplikacja Shuffle na początku dostępna będzie prawdopodobnie tylko na iOS, bo Nike FuelBand (dla ciekawych – koszt tej zabawki to 149$) chwilowo też jest dostępne jedynie na urządzenia firmy Apple. Wersja na Androida jest podobno w drodze.

Reklamy
API od Nike pozwoli stworzyć idealny shuffle?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s