Jak Kylie Minogue użyła Twittera przy promocji nowego singla?

Artyści coraz częściej decydują się na wykorzystywanie nowych technologii przy promocji swojej muzyki. Są świadomi tego, że posiadanie fanpejdża na Facebooku już nie wystarcza. Kylie Minogue przy promocji utworu „Timebomb” postanowiła wykorzystać Twittera.

Akcja wydaje się bardzo prosta. Chodziło bowiem o to, że aby zobaczyć teledysk do utworu „Timebomb” fani artystki muszą 25000 razy zaćwierkać  #KylieTimeBomb. Zajęło im to niecałą godzinę, bowiem każdej sekundy przychodziło około 10 tweetów. Po 6 minutach Kylie była już światowym trending topikiem (okropne określenie). Jak tylko udało uzbierać się wymaganą liczbę tweetów, na oficjalnym kanale artystki pojawił się obiecany klip a do tego piosenka pojawiła się w iTunes i Spotify.

Bardzo prostym patentem Kylie zyskała sporo rozgłosu. Akcje tego typu na pewno dodatkowo nakręcają sprzedaż. Fani wiedzą bowiem, że skoro mogą kupić utwór tuż po jego udostępnieniu, to należą do jednych z pierwszych na świecie, którzy mają taką możliwość.

Akcję przygotowali goście z wemakeawesomesh.it, którzy oprócz komercyjnych przedsięwzięć, angażują się także w hackathony. Czy to oznacza, że nadchodzą dobre czasy dla muzycznych hakerów? Twórcy akcji promującej Kylie mówią, żeby zadać im to pytanie za pół roku.

Źródło: Evolver.fm

Reklamy
Jak Kylie Minogue użyła Twittera przy promocji nowego singla?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s