Jak powstają hity Rihanny, Nicki Minaj i Katy Perry?

Natknąłem się na ciekawy artykuł opisujący, jak powstają utwory, które pewnie w tej chwili lecą w radiu, jeśli jakiegoś akurat oczywiście słuchacie. Opisana jest współpraca producentów Stargate z songwriterką Ester Dean. Ci pierwsi mają na swoim koncie m.in takie hity, jak  „Only Girl (In the World)” (Rihanna),  „What’s My Name?” (Rihanna),  „Firework” (Katy Perry), „Black and Yellow” (Wiz Khalifa), „S&M” (Rihanna) czy „I’m Into You” (Jennifer Lopez). Ester Dean napisała sporą cześć z tych przebojów. Do sieci trafiły nawet wersje demo tych utworów, jakie potem dostawała Rihanna i decydowała (a właściwie jej wywtórnia), czy ewentualnie chce dany utwór kupić, czy nie.

Artykuł jest w języku angielskim i jest niestety zbyt długi, aby chciało mi się go tłumaczyć. Warto jednak rzucić na niego okiem. Z ciekawostek, które mogę w tym miejscu przytoczyć, jest m.in. to, że współcześnie pisane utwory powinny mieć hook (charakterystyczny motyww intrze, zwrotkach, mostkach i refrenach, bo – jak wykazały badania – słuchacze radia dają każdemu utworowi jakieś 7 sekund na to, aby dać się porwać.

Ciekawe jest też to, że wszyscy, którzy piszą piosenki dla Rihanny spotykają się raz do roku na specjalnych konferencjach, warsztatach i wykładach.

Polecam: „The Song Machine” by John Seabrook

Reklamy
Jak powstają hity Rihanny, Nicki Minaj i Katy Perry?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s