WiMP jest bardzo fajny! Pierwszy rzuta oka i ucha.

Polska blogosfera już odnotowała start wersji beta serwisu streamingowego WiMP. Gdzie indziej znajdziecie informacje o tym, gdzie znajduje się jakie menu, a gdzie można włączać radio. Ja w swojej recenzji postaram się rzucić okiem na serwis nie od strony fana nowych technologii, ale jako fan muzyki. Na początku muszę napisać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, zarówno tym, jak WiMP wygląda, jak i tym, co można w nim znaleźć. Żeby się nie rozpisywać, swoje opinie zawarłem w kilku punktach.

  • Bardzo fajny pomysł z „uplejlistowieniem” całego serwisu. Prawie wszystko można odsłuchiwać w playlistach. Na górze widać kilka artykuło-playlist, które zarówno odnoszą się do aktualnych wydarzeń w muzyce (np. playlista Blur z okazji informacji o koncercie grupy na Open’erze) jak i są nieco bardziej uniwersalne (superpomysł: „Inspiracje Lany Del Rey” lub metamorfoza Brodki). Kasia Rogalska, odpowiedzialna za merytoryczną zawartość strony, bardzo fajne to wymyśliła. Oby równie fajnych pomysłów starczyło na kolejne tygodnie, miesiące i lata.
  • Bardzo fajny patent z możliwością przeglądania i odsłuchiwania albumów np. według ocen Pitchforka czy NME (integracja z serwisem Popyoular).
  • Kolejny dobry pomysł to playlisty z najciekawszymi utworami tygodnia oraz możliwościami odsłuchiwań np. najlepszych nagrań z tegotygodniowego zestawienia Billboardu.
  • Fajny patent z playlistami układanymi przez samych artystów. Szkoda, że jak dotąd jest ich niewiele i nie są to chyba nazwy, które mogłyby przyciągnąć do serwisu.
  • Świeża baza, choć jest to już chyba standard dzięki współpracy z wytwórniami. Jest nowa płyta Alicii Keys, jest nowe The Rolling Stones
  • Szeroki katalog. Jest sporo rzeczy z polskich wytwórni hip-hopowych. Są też nowe albumy z mojej działki (dubstep, drum’n’bass). Kilku pozycji naprawdę się nie spodziewałem, że znajdę, a jednak były. Choć oczywiście braków też jest bardzo dużo.
  • Jeśli chodzi o radio to jest tu niestety do czego się przyczepić. W stacji Club & Dance utwory ułożyły się tak, że w pierwszej piątce były aż trzy kawałki Swedish House Mafii. Za drugim razem, kiedy tam wszedłem 4 utwory tego kolektywu miałem w pierwszych 7 numerach. Tak żadne radio nigdy by nie zagrało.

  • W stacjach są też wybory dla mnie niezrozumiałe. Drugim nagraniem, jakie poleciało w stacji pop, było coś Glorii Notti.
  • To już będzie coś, na co pewnie mało kto zwraca uwagę, ale irytuje mnie wielość sposobów, na które zapisywane są featuringi. Raz jest to feat. z kropką, raz bez. Raz Feat jest wielką litera a raz jest pisany cały wyraz. Mało tego, raz jest jest to dopisywane w polu artysta a raz w polu tytułu utworu. Może to stwarzać problemy, kiedy np. jest utwór Pitbull feat. Jennifer Lopez. Jest to odbierany jako jeden wykonawca i nie ma możliwości, żeby jednym kliknięciem przejść w dyskografię albo Pitbulla albo J. Lo. Ale wiem, że jest to wina wytwórni, które w takiej a nie innej formie udostępniają nagrania i twórcy WiMP maja tu mało do gadania. Tak tylko daję znać, jakie problemy może to powodować. Podobnie jest z pisownią duetów. Raz z „&”, raz z „/”.
  • Trafiają się też utwory i płyty, których z różnych względów nie można odsłuchiwać. Jedna z płyt, która premierę miała w czerwcu, opatrzona jest informacją: Ten album ukaże się 7.12.2012.
  • Brakuje mi też możliwości słuchania playlist innych użytkowników, którzy akurat nie są moimi znajomymi z Facebooka. W ten sposób na serwisie mogłyby się promować takie inicjatywy, jak np. mój bejs.pl 😉

Dostęp do serwisu ma kosztować 10/20 zł. Myślę, że jest to uczciwa cena dla wszystkich tych, którzy jakkolwiek interesują się muzyką i słuchają czegoś więcej niż „tego, co akurat leci w radiu”. Ja jestem pozytywnie zaskoczony.

WiMP jest bardzo fajny! Pierwszy rzuta oka i ucha.

Skomentuj

