Spotify, Deezer, WiMP, rara.com, Muzo: muzyczne porównanie serwisów streamingowych

No i mamy w Polsce Spotify. W związku ze startem serwisu postanowiłem przyjrzeć się dokładnie katalogom muzycznym serwisów, które są dostępne w Polsce. Każdy z nich chwali się milionami utworów w bazie, ale – umówmy się – nikomu nie jest potrzebny stały dostęp do takiej liczby nagrań. Co się więc kryje za tymi milionami kawałków i czy oznacza to, że jest szansa na to, że wśród nich będą akurat te, których szukacie?

Mam nadzieję, że w odpowiedzi na to pytanie pomoże przygotowana przeze mnie tabelka. Jak powstało to zestawienie? W każdym z serwisów: Spotify, Deezer, WiMP, rara.com i Muzo szukałem tych samych 120 kawałków. Starałem się ogarnąć jak najwięcej gatunków, więc wybrałem utwory z:

Razem 120 kawałków. Jak wypadły poszczególne serwisy?

1. Spotifty: 106/120, 88,3% (stan z 12.03 jeszcze nie uwzględniony w tabelce poniżej)

2. Deezer: 88/120, 73,3% (stan z 04.06 jeszcze nie uwzględniony w tabelce poniżej)

3. WiMP: 86/120, 71,6% (stan z 04.06 jeszcze nie uwzględniony w tabelce poniżej)

4. rara.com: 65/120, 54,2%

5. Muzo: 36/120, 30%

Z dokładnym zestawieniem jakie utwory były, a jakich nie było w poszczególnych serwisach, możecie się zapoznać tutaj.

Przy okazji chciałem zastrzec, że od dnia, kiedy sprawdzałem każdą z usług (data podana w arkuszu) mogły zajść pewne zmiany, bo właściciele mogli podpisać w międzyczasie jakieś umowy (tak było z WiMPem – kiedy sprawdzałem ich pod koniec stycznia, nie mieli nowej płyty Hey; po przeczytaniu informacji w mediach, że już ta płyta jest u nich dostępna, poprawiłem odpowiednią rubrykę). Powyższym wynikom proszę więc dać jakiś minimalny margines błędu, bo tych utworów sprawdziłem tyle (5 x 120), że gdzieś mogłem pomylić rubrykę. Znam siebie.

Zaznaczę też, że pominąłem Groovesharka, chcąc porównywać tylko te serwisy, co do których legalności nie mam wątpliwości. Dodatkowo chciałem porównać usługi, za które należy płacić, aby Ci, którzy chcą już wydawać pieniądze na muzykę, robili to z największym pożytkiem dla siebie.

Spotify, Deezer, WiMP, rara.com, Muzo: muzyczne porównanie serwisów streamingowych

4 uwagi do wpisu “Spotify, Deezer, WiMP, rara.com, Muzo: muzyczne porównanie serwisów streamingowych

Skomentuj

