40% polskich internautów deklaruje chęć płacenia za subksrybowanie muzyki

Aspiro, skandynawska firma, do której należy m.in. serwis subskrypcyjny WiMP, opublikowała wyniki badań na temat subskrypcji muzyki. Ankiety przeprowadzono wśród internautów z Niemiec, Polski, Norwegii, Szwecji i Danii. Rzućmy okiem na wyniki dotyczące Polaków:

  • 40% internautów w Polsce deklaruje chęć płacenia za subskrybowanie muzyki (drugie miejsce, za Norwegią – 48%). 24% jest przeciwnych,  36% odpowiedziało: to zależy;
  • 37% polskich internautów streamuje muzykę przynajmniej raz w tygodniu;
  • 60% przyznaje się ogólnie do streamowania muzyki;
  • 72% deklaruje, że będzie streamować muzykę w ciągu najbliższych 12 miesięcy;
  • 59% przebadanych Polaków deklaruje, że słucha muzyki z płyt CD przynajmniej raz w tygodniu;

Kiedy zobaczyłem wyniki tych badań, od razu zapaliła mi się lampka ostrzegawcza. Należy bowiem pamiętać, że wyniki badań oparte są na deklaracjach użytkowników. Jak jednak pogodzić informację o tym, że 60% młodych internautów w Polsce streamuje muzykę z tym, co ostatnio wydedukował Przemek Pająk, że użytkowników serwisów  MOD w Polsce jest około 360000?

Szkoda, że nie podano informacji na jak dużej i przede wszystkim na jakiej grupie przeprowadzano to badanie, bo na pierwszy rzut oka od razu widać, że liczby są podejrzanie duże. Właściciele wytwórni muzycznych musieli parsknąć śmiechem, kiedy zobaczyli, jak dużo ludzi deklaruje słuchanie płyt CD. Obawiam się, że wyniki sprzedaży muzyki analogowej nie znajdują potwierdzenia w wynikach tego badania. No, chyba, że tak wielu Polaków lubi po prostu słuchać starych płyt i dlatego nie kupują nowych.

Jedynym założeniem, które musiałoby być spełnione, abym uwierzył w wyniki tej ankiety jest to, że w pytaniach musiałoby być podkreślone, że streamowaniem muzyki jest także oglądanie klipów na YouTube. W innym przypadku nie chce mi się wierzyć, aby 6 na 10 polskich internautów, widząc hasło serwisy subskrybujące muzykę wiedziało o co chodzi, a co za tym idzie wiedziało, czy z tego korzystają lub będą korzystać.

Mimo wszystko warto rzucić okiem na wyniki tego badania. Infografiki dołączone do informacji prasowej możecie sprawdzić poniżej.

Deklaracja chęci płacenia za subskrybowanie muzyki

Deklaracja używania serwisów streamingowych teraz i za rok

Źródło: Aspiro.com

Reklamy
40% polskich internautów deklaruje chęć płacenia za subksrybowanie muzyki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s