25 mln utworów Deezera to cały czas mniej niż 20 mln Spotify?

Zainspirowany wpisem Tomka Popielarczyka postanowiłem sprawdzić, czy rzeczywiście Deezer w znaczący sposób powiększył swoją bazę i czy uda się temu serwisowi pobić Spotify w moim zestawieniu. Przypomnijmy, Deezer deklaruje posiadanie 25 milionów utworów, Spotify cały czas zatrzymało się – przynajmniej według ich strony – na 20 milionach.

I rzeczywiście, w Deezerze widać poprawę. Na liście sprawdzanych przeze mnie utworów dostępnych było 20 pozycji więcej niż jeszcze w lutym. Sprawdziłem też, jak aktualnie wygląda baza WiMPa. Tam od lutego przybyło 15 kawałków z listy tych, których szukałem we wszystkich serwisach tego typu.

Dzięki temu Deezer wskoczył na drugie miejsce mojego porównania serwisów muzycznych i tak jak wcześniej nieznacznie przegrywał z WiMPem, tak teraz jest tuż przed skandynawskim serwisem.

Jak się więc okazuje, deklarowana liczba utworów w bazie nie przekłada się na to, co użytkownicy mogą znaleźć w każdym z serwisów do subskrypcji muzyki. Po raz kolejny zachęcam więc przed wykupieniem abonamentu do wcześniejszego sprawdzenia każdej z usług pod względem własnego gustu muzycznego,.

25 mln utworów Deezera to cały czas mniej niż 20 mln Spotify?

3 uwagi do wpisu “25 mln utworów Deezera to cały czas mniej niż 20 mln Spotify?

  1. sobotka pisze:

    Testowałem sobie dla własnej wiadomości obydwa serwisy równolegle. W okresie darmowym, więc nie miałem żadnych strat. Kiedy trzeba było wybrać i zapłacić zostałem przy Deezer. Jak dla mnie jest lepszy.

  2. Kazny pisze:

    Ja używam Deezer głównie przez prosty interfejs. Nic nie muszę szukać ani się domyślać. A co do bazy to chyba mają podobną jak konkurencja. Nie wiem jak kolega.

Skomentuj

