BBC Playlister: słuchaj muzyki z BBC na Spotify, Deezer, Youtube

BBC Playlister to nowe narzędzie, powstałe dzięki współpracy BBC z Spotify, Deezerem i YouTube (niedługo mają pojawić się kolejne). Dzięki niemu można dodawać utwory emitowane w BBC do swoich playlist w tych trzech serwisach. Sam BBC 1XTRA słucham bardzo dużo, głównie z 3 względów: 1. grają muzykę, którą lubię, 2. można odsłuchiwać każdą audycję do 7 dni po jej emisji, 3. przy każdej audycji podana jest dokładna lista odegranych utworów wraz z możliwością odsłuchu.

Kiedy więc w trakcie słuchania trafiałem na numer, który mi się podobał, odnajdywałem go na playliście a następnie szukałem go w innych źródłach, które pozwoliłyby mi mieć do niego łatwiejszy dostęp niż poprzez player BBC.

BBC Playlister jest prawie idealnym rozwiązaniem dla takich słuchaczy jak ja. Prawie, bo niestety (co jednak zrozumiałe) nie wszystkie utwory zagrane w audycjach są gdziekolwiek dostępne. Często bowiem są to światowe premiery, trudno więc spodziewać się, żeby były dostępne także chociażby na Spotify.

Jak z Playlistera korzystać?

1. Trzeba założyć sobie konto na stronie BBC (zajmuje to minutę)

2. Jeśli podoba Ci się jakiś utwór, dodajesz go do Playlistera

BBC3

3. Wybierasz opcję eksportu do wybranego serwisu

BBC1

4. Masz nadzieję, że jak największa liczba utworów będzie dostępna w wybranym serwisie.

BBC2

Na początku miałem obawy, że pewnie funkcja dostępna jest tylko dla internautów z UK, ale ku mojemu zaskoczeniu wszystko działa także w Polsce, dlatego mam zamiar korzystać z BBC Playlistera jak najczęściej.

Warto wspomnieć, że BBC Playlister to także aplikacja na Spotify, dzięki której można dodawać sobie playlisty przygotowywane przez wybranych didżejów pracujących w każdej ze stacji BBC. Ja, będąc słuchaczem Mista Jama, kliknąłem na jego zdjęcie i po chwili do moich playlist dodała się lista zatytułowana MistaJam’s Jam Hot, w której są wszystkie kawałki, które w ciągu ostatnich tygodni były w jego programie powerplayem. Jak dla mnie – bomba!

BBC Playlister: słuchaj muzyki z BBC na Spotify, Deezer, Youtube

Skomentuj

