Baboom nachodzi! Kim Dotcom zmieni branżę muzyczną?

Kim Dotcom od dłuższego czasu zapowiadał, że ma pomysł na zrewolucjonizowanie rynku muzycznego. Pierwszą próbą miało być Megabox. Rewolucji nie było, projekt się nie przyjął.

Dziś już wiemy, że kolejne podejście nazywa się Baboom i jego premierę zapowiedziano na późny 2014 rok. Kim Dotcom pokazał już wersję demonstracyjną serwisu, na której można odsłuchać nagrany przez niego album. Wygląd Baboom w pierwszej chwili przywiódł mi na myśl nowy myspace i nie ma w tym nic złego, bo oba serwisy wyglądają fajnie.

Co do rewolucji, to w skrócie polegać ma ona na tym, że będzie można za pośrednictwem serwisu sprzedawać swoją muzykę, z czego Baboom ma brać dla siebie jedynie 90%.  Każdy użytkownik serwisu będzie mógł także zainstalować  skrypt , dzięki któremu wszystkie reklamy mają być podmieniane na reklamy Baboom. Za ich wyświetlenia otrzymywać będzie można wirtualne pieniądze, które wydać będzie można jedynie na zakup muzyki w Baboom. Według przewidywań przeciętny internauta ma w ten sposób zarobić na ok. 10 albumów.

Ciekawe, jak do tej rewolucji ustosunkuje się np. Google. Jakoś nie widzę tego, że zauroczeni rewolucją w branży muzycznej będą przymykać oko na podmienianie ich reklam reklamami Baboom.

Mi się pomysł na Baboom podoba. Brakuje mi w sieci jednego miejsca, gdzie można byłoby uzyskiwać informacje o danym artyście. Jedni skupiają się na Facebooku (a ich fani i tak widzą co 4 publikowany przez nich post) inni na Soundcloudzie, inni są tylko na Twitterze a jakiś promil na Myspace.

Baboom mogłoby pełnić funkcję „strony domowej” dla artystów, skąd ewentualnie można byłoby przechodzić na kolejne serwisy społecznościowe. Jest tam bowiem miejsce na wpisy, jest miejsce na muzykę, wideo, zdjęcia a to wystarczyłoby pewnie 96% artystów świata. Niestety, zadzieranie z Google może skończyć się tym, że Baboom będzie niewidocznie w wynikach wyszukiwania a wtedy już chyba nic nie da rady uratować tego pomysłu.

Reklamy
Baboom nachodzi! Kim Dotcom zmieni branżę muzyczną?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s