O co chodzi w wojnie między YouTube a wytwórniami niezależnymi?

Jak pewnie wiecie, toczy się obecnie całkiem poważna wojna między Youtube a wytwórniami spoza tzw. wielkiej trójki. O co chodzi? Digital Music News opublikował umowę, jaką Google przedstawia wytwórniom niezależnym. Najwięcej kontrowersji wywołują dwa punkty:

– Jeśli majorsi zgodzą się na to, aby obniżyć opłaty za serwis (minimalna kwota dla Polski to 8,94 zł) a co za tym idzie obniżyć także stawki dla swoich wykonawców, automatycznie obniżane będą też przychody mniejszych wytwórni. Małe wytwórnie boją się o to, że majorsi mogą się dogadać na jakieś bartery – my zgadzamy się na obniżenie naszych przychodów, ale w zamian dacie nam to i to. Małe wytwórnie wtedy zarabiają mniej, przy czym nie otrzymują niczego w zamian.

Rate Change: To the extent that any major label agrees to any rates for the Google Services that are lower than the rates set forth in Exhibits C or D [percentage rate and per subscriber minimum], including with respect to bundling, Google will have the right to reduce Provider’s analogous rates accordingly, following thirty (30) days written notice (via email will be sufficient) to Provider.

– Google musi mieć content dostępny tego samego dnia, kiedy trafia on np. do serwisów streamingowych. Taka sytuacja sprawia, że artyści, którzy chcieli z jakichś powodów udostępnić swój materiał na YouTube nieco później, albo dogadali się np. z Deezerem na ekskluzywną premierę nie mogą tego zrobić.

Catalogue Commitment and Monetisation: it is understood that as of the Effective Date and throughout the Term, Provider’s entire catalogue of Provider Sound Recordings and Provider Music Videos (including Provider Music Videos delivered via a third party) will be available for the Premium and Free services for use in connection with each type of Relevant Content… Further, Provider will provide Google with the same Provider Sound Recordings and Provider Music Videos on the same day as it provides such content to any other similarly situated partners.

Źródło: Digital Music News

 

Reklamy
O co chodzi w wojnie między YouTube a wytwórniami niezależnymi?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s