Większość ruchu na Spotify to odłsuchania 14 playlist?! (edit: nieprawda)

George Ergatoudis, jedna z ważniejszych osób w brytyjskim biznesie muzycznym, napisał na swoim Twitterze dość zaskakującą rzecz:

 

Jeśli byłoby to prawdą (jak tylko Ergatoudis jakoś to potwierdzi, to ja też dam znać. EDIT 11.07.2014: jednak okazało się to nieprawdą), oznaczałoby to, że przy ciągłym rozroście streamingu może dojść do sytuacji, gdzie najpopularniejsi twórcy playlist, podobnie jak teraz właściciele najpopularniejszych muzycznych kanałów na Youtube (m.in. Majestic Casual czy UKF) będą mieli olbrzymią moc w promowaniu nowej muzyki.

Obecnie sytuacja wygląda tak, że najpotężniejsi są szefowie muzyczni w radiach, decydujący o tym, co będzie grane a co nie. Radio pozostaje bowiem nadal najpopularniejszym miejscem, w którym poznaje się nową muzykę. Olbrzymia popularność smartfonów, coraz powszechniejszy i łatwiejszy dostęp do szybkiego internetu w telefonach, a w przyszłości także w samochodach, powodować będzie zmniejszanie się roli radia.

Swoją drogą ciekawe, czy playlisty, o których pisał Egratoudis to te tworzone przez użytkowników, czy też przez Spotify. Ta druga opcja wydaje się jednak dużo bardziej prawdopodobna, ale niestety stwarza też pole do nadużyć. Duże wytwórnie mogą się w takiej sytuacji dogadywać ze Spotify na ekskluzywny materiał w zamian za granie go w najpopularniejszych playlistach. Przełoży się to także z miejsca na zarobki takich wytwórni i artystów.

Jeśli jednak są to playlisty użytkowników, to warto już teraz zacząć próbować tworzyć swoje i mieć nadzieję, że jakimś cudem zostaną dostrzeżone przez użytkowników Spotify. W takiej sytuacji nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić do obserwowania mojej playlisty 🙂

EDIT 11.07.2014 – Alison Bonny ze Spotify zaprzeczyła tym informacją. Cytując więc Jacka Jońcę, wypada powiedzieć mi tylko „zostawmy to, nieważne”.

 

Reklamy
Większość ruchu na Spotify to odłsuchania 14 playlist?! (edit: nieprawda)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s