Mobile music – where are we now? Debata: wytwórnie vs. serwisy streamingowe

Polecam wam w wolnej chwili zapoznać się z debatą, która odbyła się 4 marca podczas Mobile World Congress i której zapis znajdziecie powyżej. W dyskusji udział wzięli: Lohan Presencer (Ministry of Sound), Chris Burton (Rdio) oraz Gerrit Schumann (Deezer).

Nie był to łatwy panel dla przedstawicieli serwisów streamingowych. Szef Ministry of Sound jasno wyrażał swoje niezadowolenie z modelu freemium, na co przedstawiciele Deezera i Rdio odpowiadali, że robią co mogą, żeby było lepiej, ale na to potrzeba czasu. Presencer często podnosił fakt, że serwisy powinny znaleźć jakieś inne, ciekawsze, sprytniejsze metody na zbieranie pieniędzy od użytkowników (m.in. prepaid czy „snacking” – kupowanie dostępu tylko do małej części katalogu, itp), co niestety nie zostało skomentowane przez stronę streamingową.

Nie chcę streszczać całej dyskusji, więc wypiszę tylko ciekawsze liczby, jakie podano w jej trakcie.

  • 70% tuchu zarówno w Deezerze jak i w Rdio pochodzi z urządzeń mobilnych
  • użytkownicy używają aplikacji desktopowych głównie w godzinach pracy, ewentualnie do tego, żeby stworzyć playlisty, których potem będą słuchać w telefonie
  • Deezer ma 6 milionów płatnych subskrybentów (Chris Burton z Rdio unikał odpowiedzi na pytanie o to, ile oni mają abonentów)
  • 40% kawałków odsłuchiwanych w Deezerze to nowości
  • wypromowanie artysty od zera do gwiazdy skali globalnej to koszt ok. 750000$
Reklamy
Mobile music – where are we now? Debata: wytwórnie vs. serwisy streamingowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s